Spring Break in Miami - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Spring Break in Miami - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Spring Break in Miami

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

25 Maart 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallo allemaal!

Het is alweer heel lang geleden dat ik mijn laatste verhaal schreef hier! Tijd voor een update dus. Toen ik mijn vorige verhaal schreef ging ik bijna op vakantie naar Miami, en inmiddels ben ik alweer een week terug. Dat was wel eventjes overschakelen, van een kleine stad in Mississippi naar een wereldstad in Florida! Vanaf het moment dat we Miami inreden wist ik het al: deze stad bruist en het zal hier nooit saai zijn! Nou en dat was zeker waar! In Miami kun je 24 uur per dag winkelen, uitgaan en uit eten gaan. Eigenlijk vond ik Miami niet zo Amerikaans overkomen, omdat er zoveel toeristen rondliepen. Ik heb vooral veel mensen uit Zuid-Amerika ontmoet, die er op vakantie waren of die er werken. Dat viel echt op, iedereen sprak Spaans! Van het personeel in het hostel tot aan de medewerkers in winkels. Daarom had ik een klein beetje het gevoel dat ik in Spanje was, maar dan met een mooier strand, een mooiere zee, en een stuk duurder, haha...

We vertrokken dus op de vrijdag voor Spring Break. Ik ging naar Miami met drie meiden: Isabel, Cuka (uit Spanje, zij kon dus lekker veel Spaans spreken in Miami, haha) en Alice (uit de UK). Onze taxi chauffeur was gelukkig mooi op tijd, en we waren al vroeg op de luchthaven van New Orleans, waar vandaan we gingen vliegen naar Fort Lauderdale. We vlogen met Southwest, en ik heb nog nooit zo een grappig vliegtuigpersoneel meegemaakt! De hoofdstewardess was echt een beetje getikt, ze zong liedjes en maakte continu grapjes. Het leek serieus of ze dronken was ofzo. We hebben dus echt gelachen haha, op die manier is een vlucht tenminste niet saai! Toen we aankwamen in Fort Lauderdale was daar gelijk onze andere taxi, en na 45 minuten rijden kwamen we aan bij ons hostel, midden in Miami Beach.

We verbleven in het International Travelers Hostel Miami, wat echt een feest-hostel bleek te zijn! Elke avond werd er wel iets georganiseerd, en je kon je inschrijven en dan voor voordelige prijzen naar binnen in clubs. Entree tot clubs was dan 25 dollar in plaats van de gebruikelijke 80 (ja, 80!) dollar. De locatie van het hostel was werkelijk waar prachtig. Het strand was op vijf minuten loopafstand, en we zaten midden tussen alle winkels, restaurants en uitgaansgelegenheden, perfect dus! Het hostel zelf was iets minder spectaculair. Hoewel ze vier keer per dag de kamer kwamen schoonmaken, had ik niet het gevoel dat het erg schoon was... Misschien komt dat door het hoge aantal kakkerlakken dat ik heb zien lopen. Toen ik op een avond rustig mijn tanden aan het poetsen was, zag ik er eentje achter het spiegelkastje vandaan komen. Ik ging dus naar de receptie om te vragen of ze het beest weg konden halen. Toen ik weer de kamer in kwam met de man van de receptie, was de kakkerlak verdwenen! Die man ging dus een beetje met het licht van zijn mobiel bij het kastje schijnen, en toen zei hij: "Oh nouja, hij is weer terug in de muur gekropen denk ik." En toen ging hij weer de kamer uit. Ieeeeh!!! Haha, ja ik moest echt m'n verstand een beetje op nul zetten. En omdat ik zo graag naar veel plekken wil reizen, dus ook in Azië, Australië, Afrika en Zuid-Amerika, bedacht ik me ook dat ik me maar niet aan moest stellen, het kan immers nog stukken erger! Dus nouja vooruit dan maar...

Het dagelijks leven in Miami bestond voor ons uit naar het strand gaan. Want ja, als er zo'n prachtig wit strand half voor de deur ligt, moet je daar natuurlijk wel goed gebruik van maken! Ik heb echt intens genoten van het strand en de superblauwe zee, zo mooi!! Ook hebben we natuurlijk het uitgaansleven van Miami uitgeprobeerd. En dat was heel erg gaaf! De clubs zijn supermooi, en de muziek echt heel erg goed. Helaas zijn de prijzen van de drankjes belachelijk hoog. Vijftien dollar was een hele normale prijs. Op een van de eerste avonden wilden we gewoon leuk op een terrasjes zitten en een drankje drinken, en de cocktails die werden geserveerd zagen er heel goed uit. Vandaar dat wij besloten om ook een cocktail te bestellen. Maar daar maakten we wel een beetje een fout: op de cocktailkaart stonden geen prijzen en dat had al een teken moeten zijn, maar in al ons enthousiasme bestelden we toch lekker onze cocktails. Toen we de rekening kregen, bleek dat we wel een mooie deal hadden, aldus de ober. Er was namelijk een speciale actie: twee cocktails voor, jawel, 45 dollar!!! Een prikkie dus! *ahum* Haha nou dat hebben we dus ook niet meer gedaan. (De cocktails waren wel erg lekker trouwens.)

Buitenom naar het strand gaan heb ik nog een aantal andere dingen gedaan tijdens de vakantie. Zo was er een straatfeest in Little Havana, dat is een wijk in Miami, waarvan wij wisten dat Sean Paul en Daddy Yankee er zouden optreden. We zijn daar dus heen gegaan natuurlijk, en we hebben onwijs dichtbij hun gestaan!! Het was zo gaaf, en ondanks dat het wereldartiesten zijn, leek dat helemaal niet zo! Omdat ze gewoon midden op de straat een gratis concert gaven. Het was echt heel cool om hun te zien. Het was ook wel grappig omdat wij echt de enige niet-Zuid-Amerikaanse mensen leken te zijn. Ondanks dat de optredens heel erg cool waren, voelde ik me toch niet helemaal op mijn gemak terwijl ik naast een aantal ruige kerels stond met gouden tanden, of zonder tanden. Toen de optredens van Sean Paul en Daddy Yankee voorbij waren, besloten we ook redelijk snel om maar weer weg te gaan, vooral omdat een aantal van die druk Spaans sprekende kerels een beetje aggressief leken te worden.

Ook heb ik een tour gedaan naar Everglades National Park. Dat was echt heel erg gaaf! Ik wilde daar echt per se heen, omdat het me heel mooi leek. En ik moet zeggen, het is heel erg indrukwekkend! Het is eigenlijk zo gek dat er gewoon midden in de staat Florida zo een immens groot moeras is, dat zou je niet verwachten in eerste instantie als je aan Florida met de prachtige stranden en de Disney parken denkt. We hadden een tour geboekt vanuit het hostel. Daarbij kregen we het vervoer naar Everglades, een tour door het park met een windboot, een demonstratie met aligatoren en daarna konden we nog een beetje rondlopen door een deel van het park waar verschillende aligatoren, krokodillen en vogels waren. De boottour was heel cool. We gingen supersnel door het moeras, en op een gegeven moment gingen we heel langzaam en kon je de aligatoren zien in de bosjes. Het was wel lastig om ze te zien, omdat ze natuurlijk zo'n camouflage-achtige kleur hebben. De aligator demonstratie vond ik erg cool, en ook wel een beetje griezelig. De man die de demonstratie deed zat in een hok met vijf aligatoren! En hij voerde ze gewoon uit z'n hand, en zat naast ze en half bovenop ze, echt bizar! Maarja, volgens hem is het net als een huisdier, daar ben je ook niet bang voor. En zo voelt het voor hem met zijn aligatoren. Haha nouja, ieder z'n ding, maar ik heb toch meer vertrouwen in een schattige hond dan in zo'n reptiel...

Een andere tour die ik heb gedaan was naar Key West, wat echt heel erg leuk was! Het was wel een hele lange busreis, vier uur heen en vier uur terug, maar het was zeker de moeite waard! Ten eerste was het heel cool om te zien hoe alle Keys met elkaar verbonden zijn via één lange weg. Ten tweede was Key West zelf echt heel erg mooi. Het deed eigenlijk helemaal niet Amerikaans aan, omdat de wegen relatief smal zijn, en de huizen zijn in allerlei bonte kleuren. Het voelde echt als een vakantieoord aan. We hebben eerst een tour gedaan met een trolley die ons over het hele eiland rond reed, terwijl een man allemaal informatie gaf, wat erg leuk was. Vervolgens hebben we zelf een beetje rondgelopen door het oude deel van Key West, en we hebben het voormalige huis van Hemingway gezien, en het vakantiehuis van een aantal Amerikaanse presidenten, wat "the Little White House" heet. Na zes uurtjes te hebben gehad, was het alweer tijd om terug te gaan met de bus.

De tijd in Miami is voorbij gevlogen, en voor we het wisten waren we alweer op weg naar het vliegveld in Fort Lauderdale. Ondanks dat het jammer was om het zonovergoten Miami te verlaten, keek ik er ook wel naar uit om weer terug te gaan naar Hattiesburg en iedereen weer te zien! Ik ben nu over de helft van mijn semester hier, dus eigenlijk ben ik al beetje aan het aftellen... Helaas gaat de tijd veel te snel! Maar ik ga zeker nog op en top genieten van de laatste weken als college student aan de University of Southern Mississippi tot half mei!!!

Tot de volgende keer,
Liefs Annabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8366

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: