Een week in the Big Apple en nu... naar huis!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Een week in the Big Apple en nu... naar huis!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Een week in the Big Apple en nu... naar huis!!!

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

25 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve mensen,

Daar zit ik dan, in de lobby van mij hostel in New York City. Theresa is net vertrokken, haar vlucht naar New Orleans vertrekt vanmiddag al. Ik word over een uur opgehaald door de shuttlebus die mij naar Newark Airport zal brengen, vanwaar mijn vlucht vertrekt om 18:00 uur. Het is nu dus echt voorbij, en dat voelt zo gek!! De afgelopen week in NYC is echt voorbij gevlogen. Helaas begon mijn NYC avontuur niet al te goed, want toen ik uit het vliegtuig vanuit Los Angeles kwam bleek dat ik mijn portemonnee kwijt was. Ik had hem nog in het vliegtuig, want ik had mijn creditcard nog gebruikt voor een broodje. Mijn theorie is dat ik hem naast mijn tas heb laten vallen, en dat iemand hem heeft opgepakt en meegenomen, want de schoonmakers hadden niks gevonden. Erg zuur dus! Maargoed, thanks to mijn ouders, Mirjam, Theresa en de meest geweldige bank ever, Western Union, heb ik alles goed en wel overleefd! :) Helaas heeft mijn geliefde camera al het gereis niet overleefd... Al in LA deed ie erg vreemd, maar ik kon nog foto's maken als ik de geheugenkaart eruit haalde. Gisteren was echter de druppel die de emmer deed overlopen. We waren 's avonds naar de Brooklyn Bridge gegaan (echt supermooi trouwens in het donker!) en een aardige jongeman bood aan om een foto van ons te maken. Enthousiast als ie was, toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam (hij is een groot fan van ons voetbalelftal), pakte hij mijn camera en maakte een gekke beweging, en liet de camera vallen! De camera stuiterde over de brug, en echt waar, hij was er bijna vanaf gevallen! Ik dacht even dat ik een hartstilstand kreeg. Net voor de rand van de brug bleef ie liggen, het scheelde maar een haar of hij was onder de reling door gegleden! Mijn camera is dus niet van de Brooklyn Bridge gevallen, maar hij is wel stuk. De lens kan niet meer dicht en het beeldscherm is zwart. Jammer dus, maar gelukkig is het op de laatste dag gebeurd en niet eerder! Behalve deze twee niet zo leuke dingen heb ik verder wel een superweek gehad!! We hebben heel veel gezien: de skyline vanaf Rockefeller Center (overdag en 's avonds), het Metropolitan Museum of Art, Central Park, de Brooklyn Bridge, Coney Island, Statue of Liberty, Wall Street, Chinatown en Little Italy, het 9/11 Memorial (echt heel erg indrukwekkend), Grand Central Station, Madison Square en the Flatiron Building, en natuurlijk Times Square! We hebben ook echt geluk gehad met het weer, het was de hele week rond de 30 graden en veel zon! Ondanks dat we heel veel hebben gezien en gedaan, weet ik dat er nog veel meer te doen is in deze immense stad, en dat ik hier terug ga komen is een feit!!

Maarja, eerst voorlopig weer is een tijdje in Nederland zijn dus! Het voelt erg dubbel om de USA te gaan verlaten, ik ben erg verdrietig omdat het nu echt definitief over is. Aan de andere kant kijk ik er ook wel echt naar uit om alle lieve mensen weer te zien, weer eens lekker simpel AGV te eten (ja echt waar mam haha), te slapen in mijn eigen bed, een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal te kijken in Nederland, en om gewoon eens lekker een beetje alles te laten bezinken! Deze hele ervaring is mooier geweest dan ik me ooit had kunnen voorstellen, en ik kijk erop terug met niets anders dan een geweldig gevoel!

Gek om te zeggen, maar: tot snel allemaal!!!

  • 25 Juni 2014 - 20:37

    Papa, Mama, Charlotte:

    Ha An!

    We kunnen niet wachten om je weer in onze armen te sluiten. We kijken naar je uit!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 8340

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: