New Orleans, Hattiesburg en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu New Orleans, Hattiesburg en een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

New Orleans, Hattiesburg en een nieuw avontuur!

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hoi hoi,

Dit is het dan toch echt, mijn allerlaatste blog vanuit Hattiesburg! Snik snik. Morgen vertrek ik en ik zal niet meer terugkomen hier. Om 12:15 uur (19:15 uur Nederlandse tijd) vertrekt mijn vlucht vanuit New Orleans naar Seattle, Washington. Ik ga hier weg met gemengde gevoelens. Enerzijds vind ik het geweldig dat ik nog een maand ga reizen door de VS, maar anderzijds doet het wel echt pijn om voorgoed weg te gaan hier…

Vorige week schreef ik in mijn blog dat we net waren aangekomen in New Orleans. Die avond zijn we nog een laatste keer uit eten geweest met Theresa, Manu, Soline en Etienne in een restaurant dat aan een zijstraat van Bourbon Street ligt. Het was eigenlijk best wel een slecht restaurant, gezien het feit dat het personeel binnen aan het roken was. Volgens mij is roken in restaurants verboden in alle staten, maar de staat Louisiana is een apart geval (dat geldt voor alles, alle wetten zijn anders daar!), omdat het een andere geschiedenis heeft dan de andere 49 staten vanwege de Franse bezetting tot het begin van de 19e eeuw. Na het avondeten gingen Manu, Theresa en ik nog uit in Bourbon Street, wat erg gezellig was! Natuurlijk liepen er weer allerlei vage figuren rond, maar het was gelukkig niet zo bizar druk als het was tijdens Mardi Gras. De volgende ochtend vertrok Etienne al om half 7 ‘s ochtends naar het vliegveld voor zijn vlucht naar Duitsland en Soline had hem weggebracht. Nadat Etienne weg was, gingen Theresa, Soline, Manu en ik naar het vliegveld waar we eerst nog hebben geluncht, en toen hebben Theresa en gewacht totdat we Soline en Manu zagen verdwijnen achter de douane. Het was zo raar om afscheid te nemen!

Manu heeft nog een nieuwe video gemaakt over de laatste momenten in de VS, en dit is de link:
https://www.youtube.com/watch?v=2F7cSqdGVHA&list=UUg3oF1hQOYlwyw7vs4K49cQ

Wat wel echt geweldig was, en totaal onverwacht, is dat Raúl en Matt onverwacht eerder terug kwamen vanuit Las Vegas, en dat we hen dus nog hebben gezien diezelfde dag! We wilden ze eerst opwachten als verrassing, maar uiteindelijk hadden we toch maar even een berichtje gestuurd zodat we zeker wisten dat we ze niet mis zouden lopen. Het was heel erg leuk om hen terug te zien en de verhalen over hun roadtrip in California te horen. Ook de volgende dag hebben we nog met Raúl en Matt doorgebracht in the French Quarter in New Orleans, dus dat was heel leuk! Helaas moesten we die avond toch voorgoed afscheid nemen… Met z’n drieën hebben we Raúl afgezet bij het Greyhound busstation en daarna gingen Theresa en ik terug naar Hattiesburg, om onze spullen op te halen uit het appartement. De afgelopen week ben ik ingetrokken in het huis van Eric, waar hij woont met vier vrienden en vier honden. Gezellige boel dus haha! Het is een heel groot huis, en echt mooi ook! Ik heb lekker gerelaxt en ik ben naar het zwembad geweest de afgelopen week, want het was echt bloedheet! Vandaag is het eindelijk een beetje koeler (25°C in plaats van 35°C) en het regent ook weer lekker extreem hard.

Op dit moment zit ik voor de laatste keer in de bibliotheek op de campus! Vanochtend heb ik ontbeten bij IHOP (dat is een pancake house, maar ze hebben nog veel meer dan alleen pancakes!) met Naomi, die gisteren is terug gekomen van haar vakantie. Gelukkig heb ik al het grootste deel van mijn bagage ingepakt, dus ik hoef niet te stressen vandaag! :) En morgen is het dan dus zover! Mijn grote reis gaat beginnen!! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn, maar ik weet zeker dat het heel erg gaaf gaat worden! Mijn reis start in Seattle en via een hoop nationale parken en Las Vegas reis ik dan naar Los Angeles met een groep mensen die ik op dit moment nog niet ken. Ik kan niet wachten om deze andere kant van de VS te zien! Ik zal bij mijn foto’s even een kaartje toevoegen met mijn route in het westen. Ook na Los Angeles is het grote avontuur nog niet voorbij, want ik plak er nog een week in New York City achteraan! Eerst zou ik alleen naar NYC gaan, maar nu gaat Theresa met mij mee, wat nog veel leuker is natuurlijk! Het zal nu trouwens wel een tijdje stil blijven wat mijn blog betreft, want ik verwacht geen wifi connectie hebben in de Rocky Mountains of de Grand Canyon hihi.

Tot de volgende keer,
Liefs Annabelle

  • 28 Mei 2014 - 18:49

    Diede:

    Annabelle!!

    Ik laat dan ook eindelijk eens een berichtje achter. Wát ben ik stront jaloers op jouw avonturen zeg! Wat een ervaringen :) WAUW!

    Mega veel plezier deze laatste maand! Wat zou ik nu ook dolgraag in jouw schoenen staan! Alles wat je ziet en waar je heen gaat is natuurlijk te gek, maar NYC is toch wel het meest jaloersmakend hoor!!! =D

    Wanneer je eindelijk weer op Nederlandse bodem te vinden bent (sadsadsad for you.. I know..) en wanneer je dan weer een keertje tijd hebt, dan moeten we maar eens snel weer afspreken. Dan kun je me al je mooie verhalen zelf nog vertellen! :)

    Ga lekker los, geniet van je leven, van je vrijheid, van je kansen, van je vrienden, van de vreemden, van alles en iedereen!!

    Tot ergens dit jaar weer een keertje, hihi.

    Kus en veel liefs, Diede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8332

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: