History repeated: Mardi Gras weekend! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu History repeated: Mardi Gras weekend! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

History repeated: Mardi Gras weekend!

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

07 Maart 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallo allemaal!

Het is alweer een aardige tijd geleden dat ik wat heb geschreven op mijn blog! Ik heb het best wel druk gehad de laatste tijd, gewoon met de alledaagse dingetjes! Afgelopen weekend ben ik er weer een weekendje tussenuit geweest, wat erg leuk was! We waren met een aardig grote groep en we hebben twee nachtjes bij Theresa thuis geslapen, of nja, in het huis van haar ouders, in Gulfport. Wat een geweldige locatie zeg!! Als je haar huis uitloopt, hoef je nog geen vijf minuten te lopen en je bent bij het strand! Haar huis was ook echt heel groot, waardoor we allemaal een slaapplek hadden. We waren met zeven mensen te gast bij haar thuis: Soline, Isabel, Manu, Etienne, Raúl, Paula (dat is de vriendin van Raúl die hier op vakantie is voor drie weken) en ik.

We vertrokken op vrijdagmiddag, en allereerst gingen we naar de staat Alabama. We reden dus wel om, want Alabama is ten oosten van Mississippi en Gulfport ligt aan de kust meer in het westen van Mississippi. Maargoed, we wilden allemaal graag naar Alabama toe! Voor mij spreekt die staat echt tot de verbeelding, alleen al door het liedje: Sweeeet home Alabama!!! Dat hebben we dus ook mooi gezongen terwijl we in de auto zaten haha. We hebben eigenlijk niet zoveel van Alabama gezien, want daar hadden we helaas niet echt tijd voor. Eerst zijn we naar Mobile gereden en vervolgens wilden we een bezoekje brengen aan een US Battle Ship, maar, too bad: toen we er aankwamen na een lange rit van zo’n drie uur, bleek dat we te laat waren en konden we dus weer terug! (Haha, een iets betere voorbereiding was wellicht handig geweest.) Toen we in Mobile waren, viel het me wel echt op dat Alabama anders is dan Mississippi! Er waren veel van die grote huizen, met van die onwijs grote bomen eromheen, en ook de wegen waren een soort van tunnels omdat er zoveel bomen overheen groeiden, prachtig!

We kwamen rond etenstijd aan bij Theresa’s huis, en haar vader stond al te kokerellen in de keuken. Theresa en haar familie zijn Vietnamees, dus op het menu stond heerlijke rijst met van alles en nog wat erdoor heen (daar kan Conimex niet tegenop). Die avond gingen we naar een plek die al vertrouwd was voor Isabel en mij… Het Hard Rock Casino in Biloxi! We waren daar twee weken eerder ook al geweest, voor het concert van Gavin DeGraw en om gewoon rond te hangen in het casino. De vorige keer heb ik niet gegokt toen ik er was, maar dit weekend wilde ik wel een gokje wagen. Nou, dat was een grote fout. In minder dan een minuut tijd heb ik 15 dollar verloren. Wat een drama haha! Dat heeft me zo erg afgeschrokken, dat ik daarna alleen nog maar heb gekeken hoe de rest hun geld zag verdwijnen, hahaha. Zoals ik al eerder zei, gokken is niet aan mij besteed…

Op zaterdag was de grote dag… We gingen naar New Orleans om Mardi Gras te vieren!! Of, hoe de mensen het hier zeggen: we gingen naar NOLA (N voor New, O voor Orleans, en LA is de afkorting van de staat Louisiana). Maar voordat we op pad gingen, moest er natuurlijk wel stevig ontbeten worden. Omdat Vietnamezen kennelijk niet echt ontbijten, kregen we dus eigenlijk een lunch voorgeschoteld. Iedereen kreeg een onwijs grote kom met soep, met daarin vlees, noedels en weet ik veel wat. Nou was er op zich niks mis met de soep, maar het tijdstip dat we het aten was niet zo denderend! Gelukkig was ik niet de enige die bij lange na niet alles op kon eten, ik denk dat onze tere Europese maagjes gewoon niet echt gemaakt zijn voor zo’n heftig ontbijt. Na het ontbijt was het tijd om naar New Orleans te rijden. Het is zo’n anderhalf uur bij Gulfport vandaan, maar de rit ernaar toe is heel erg gaaf. Omdat New Orleans omgeven is door water, moet je op een gegeven moment een hele grote brug over, en overal om je heen is water. Het lijkt dus net alsof je door de zee rijdt! Heel erg cool. Toen zagen we de grote hoge gebouwen van de stad opdoemen, wauw!

Eenmaal aangekomen in de stad, bleek al gauw dat de sporen van orkaan Katrina nog niet echt zijn uitgevaagd. Ik was best wel geschrokken van hoe vervallen het was, het deel van de stad waar wij binnenreden. Gelukkig konden we heel gemakkelijk een parkeerplaats vinden, en voor 25 dollar konden we voor zo’n 14 uur parkeren, niet slecht toch? Het was heel erg mooi weer afgelopen weekend, dus dat was mooi meegenomen! Vlakbij onze parkeerplaats was alweer een Mardi Gras parade aan de gang, dus die hebben we eerst bekeken en we hebben wat beads verzameld. Vervolgens wilden we graag naar naar de Franse wijk en natuurlijk… Bourbon Street! Iedereen had mij al verteld dat Bourbon Street een gekkenhuis is, en inderdaad, het is crazyyy! Het is superdruk, en mensen lopen erbij zoals ze willen (sommigen kiezen voor hun Adam/Eva kostuum). Overal waren mensen op de balkonnen van hotels, en ze gooiden beads naar beneden. Het was zo bizar om te zien dat sommige meiden/vrouwen hun borsten laten zien zodat ze een kralenketting krijgen. Ja, ik heb echt mijn ogen uitgekeken! Nadat we alle gekte een beetje op ons hadden laten inwerken, besloten we om een club in te gaan om daar de avond voort te zetten. Ook daar waren weer een hoop gekke mensen, dus aan sensatie geen gebrek!

Rond een uurtje of twee hadden we het wel gehad, we waren natuurlijk al vroeg begonnen, en Raúl en Theresa moesten nog anderhalf uur auto rijden. Het was echt verbazingwekkend hoe belachelijk veel afval er op de straten lag toen we de club uitkwamen. Ik heb echt nog nooit zoiets gezien! Overal bergen plastic en van alles en nog wat! Er waren heel veel mensen aan het werk om alles op te ruimen, want de volgende dag moest de stad er natuurlijk weer netjes uitzien. Ook was het heel grappig om te zien dat er overal beads waren. Omdat mensen ze overal en nergens naartoe gooien vanaf hun float in de parade, hangen de bomen er vol mee. Eenmaal thuis aangekomen was iedereen super moe, dus gingen we allemaal lekker slapen. De volgende dag was het alweer tijd om naar huis te gaan, maar natuurlijk nadat we, wederom, een stevig ontbijt hadden gehad. Dit keer was het een soort brood met vlees erin (een soort van bapao, maar groter en lekkerder) en verse kroepoek. Dit beviel mij al een stuk beter dan het ontbijt van de dag ervoor, hoewel het nog steeds wel een beetje heftig was natuurlijk haha.

Ik moet nu gauw gaan, want over een kwartier begint mijn avondklas! Dit is mijn laatste les voordat de Spring Break begint! Morgen is het eindelijk zover: ik ga naar Miami!!! Ik zal daar zijn vanaf morgen tot en met volgende week zondag. Hopelijk wordt het geweldig, ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!

Tot de volgende keer!
Liefs Annabelle

• 07 Maart 2014 - 01:29

Natascha:

Hoi Annabelle!
    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Amerika is ook gewoon super gaaf, he! Sommige dingen zijn voor mij heel herkenbaar haha. Het is leuk om je verhalen te lezen en te zien dat je er zo van geniet. En morgen ga je alweer naar Miami, heel gaaf! Lieve An, heel veel plezier in Florida!! Geniet er maar weer goed van en pas goed op jezelf! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!
    Liefs Natascha

• 07 Maart 2014 - 09:39

R.van Beusekom:

Hallo Annabelle, Op de vroege ochtend jouw bericht lezen is een prachtig begin van de dag.Geweldig zo te genieten met een stel jongelui ( foto) en nu nog je vakantie er achteraan. Lekker genieten hoor!!!
    ps. gisterenavond heb ik een lange mail naar je geschreven-ik was bijna klaar- druk ik op een verkeerd knopje....weg mail. ik wacht nu maar tot je vakantie voorij is.
    Liefs
    oma Beus

• 07 Maart 2014 - 18:10

Tante Joke:

Hoi Annabelle,
    Zo te zien en te lezen heb jij het wel naar je zin daar in Amerika. Jij hebt al veel gedaan en nu lekker naar Miami om vakantie te vieren het is daar heel gaaf. Geniet er maar goed van want voor je het weet zit je alweer in Alphen.
    Veel liefs tante Joke Xxx :)

• 07 Maart 2014 - 19:12

Mama:

Lieve An!

Wat een leuk verhaal weer om te lezen, zo blijven wij hier thuis meegenieten!
    Voor straks een goede reis en heel veel plezier en zon! in Miami.

Veel liefs van ons alledrie

• 07 Maart 2014 - 19:58

Astrid :

Hi Annabelle,

Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Leuk hoor om al je verhalen te lezen, je hebt al heel wat beleefd. En dan morgen lekker een weekje naar Miami, wow.
    Heel veel plezier en geniet ervan!

groetjes,
    Astrid (en ook van de rest natuurlijk)