Roadtrip part 2: Nashville, Little Rock en Tupelo - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Roadtrip part 2: Nashville, Little Rock en Tupelo - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 2: Nashville, Little Rock en Tupelo

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi hoi!

Even een update over het tweede deel van mijn roadtrip! Mijn laatste blog schreef ik toen we net in Nashville waren aangekomen. Inmiddels zijn we drie staten verder en nu in New Orleans, Louisiana!

Maargoed, eerst even terug naar Nashville. De eerste avond daar hebben we niet veel uitgevoerd omdat we laat aankwamen in het hotel en we allemaal erg moe waren. De volgende morgen hebben we een bezoek gebracht aan de Belle Meade Plantation, dat net buiten Nashville ligt. Er was een groot huis, waar voor decennia lang een rijke familie woonde die druk was met paardenraces en daar veel geld mee verdiende. Ook hadden ze veel slaven, en het was interessant om er rond te lopen en te zien waar de familie en de slaven leefden. We kregen een rondleiding en na de rondleiding was er een wijnproeverij. Het was inmiddels 1:00 uur 's middags en we hadden erg veel honger want we hadden nog niet geluncht, dus de wijn viel erg lekker hahaha. De wijnen die ze ons lieten proeven waren erg goed! 's Avonds gingen we uit eten in een heel erg leuk restaurant, het was helemaal in Europese stijl, in de zin dat er echt de tijd werd genomen voor ons en dat ze niet aankwamen met de rekening totdat we er zelf om vroegen. De volgende dag hebben we eerst nog even rondgelopen door het centrum van Nashville, en toen hebben Theresa en ik Naomi afgezet op het vliegveld van Nashville, omdat ze naar Denver vloog die middag.

Nadat we Naomi naar het vliegveld hadden gebracht, vertrokken Theresa en ik naar Little Rock, Arkansas en het was een hele lange weg hier naartoe. We reden via Memphis (dat voelde wel heel leuk, om weer even een glimp van Memphis op te vangen en over dezelfde brug te rijden als een paar weken geleden!), en na Memphis belandden we werkelijk in the middle of nowhere! Na ruim drie uur zagen eindelijk Little Rock opdoemen, maar zoals je al kunt verwachten met die naam, de stad is klein. Het is de hoofdstad van Arkansas en Bill Clinton komt hier vandaan, dus dat maakt de stad enigszins een trekpleister. Ondanks dat de stad zo klein is, vond ik het wel echt de moeite waard om er geweest te zijn! We hadden maar één volle dag te besteden, en we hebben die dag gebruikt om naar het Old State House museum te gaan, waar de geschiedenis van Little Rock, de carrière van Bill Clinton en de cultuur van Arkansas, een beetje van alles wat dus! Ook hebben we de state capitol van Arkansas bezocht, waar de regering van Arkansas is gevestigd. Dit gebouw lijkt erg op de capitol in Washington DC, het is een heel mooi gebouw! Tenslotte zijn we nog naar de Little Rock Central High School geweest, op deze high school hebben een aantal ingrijpende gebeurtenissen plaats gevonden m.b.t. de ongelijke behandeling van Afro-Amerikanen. Net als bij het Martin Luther King Memorial is hier ook een mooi informatiecentrum gevestigd, wat heel erg interessant en indrukwekkend was om te zien.

Na onze dag in Little Rock was het al weer tijd om naar Tupelo, Mississippi te gaan! Dit is de geboorteplaats van Elvis Presley, en dat was dan ook de reden dat we hier naartoe wilden. De weg naar Tupelo was echt prachtig, we reden weer door the middle of nowhere maar dit keer was het niet donker! Geweldig! Het is mogelijk om het geboortehuis van Elvis te bezoeken in Tupelo, dus dat hebben we gedaan. Het was wel een beetje lachwekkend, ik verwachtte een groot Amerikaans huis, maar niets was minder waar: het was echt een ieniemienie huisje bestaande uit twee kamers. De familie Presley was heel erg arm, dus het is wel logisch, maar toch had ik wat anders verwacht haha! 's Avonds zijn we naar de bioscoop geweest, naar de film Divergent, wat ik een erg gave film vond! Wat trouwens best schokkend was, is dat toen er drie weken geleden een tornado alarm was in Hattiesburg, de tornado uiteindelijk (gelukkig) niet in Hattiesburg is geweest, maar wel in Tupelo. Sommige delen van de stad zijn echt een ravage, bomen liggen overal op de grond en huizen zijn ingestort of hebben geen dak meer, echt bizar... Nu realiseer ik me des te meer hoeveel geluk we hebben gehad in Hattiesburg!

Vanochtend zijn we vertrokken vanuit Tupelo om naar New Orleans te gaan. We moesten een beetje omrijden via Hattiesburg, om een deel van de bagage van Soline, Manu en Etienne op te halen, omdat het teveel was voor hen om alles in één auto te proppen. Inmiddels zijn we dus in New Orleans nu, en we gaan vanavond nog één keer Bourbon Street onveilig maken!

Tot de volgende keer!
Liefs Annabelle

• 21 Mei 2014 - 09:37

Lotte:

An, super leuk weer om te lezen allemaal!! Maar wat gaat de tijd snel zeg. Geniet nog maar lekker van je reis want je voor je het weet zit je weer hier in het kikkerlandje ;-)

Heel veel plezier!!

xxxxxxxxx

• 21 Mei 2014 - 12:16

Natascha:

Hoi Annabelle,

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat heb je al veel gezien!
    Geniet nog van je roadtrip aan de oostkust en alvast heel veel plezier met je tour aan de westkust!
    Take care & have fun!!

Liefs Natascha