Roadtrip part 1: Birmingham en Atlanta - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Roadtrip part 1: Birmingham en Atlanta - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 1: Birmingham en Atlanta

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Hoi allemaal,

Even een update van mijn roadtrip! Op dit moment ben ik in Nashville, Tennessee. We zijn hier net aangekomen, na een vier uur durende rit vanuit Atlanta, Georgia. Echt hoor, als je hier bent begin je je te realiseren hoe ieniemienie Nederland eigenlijk wel niet is. Vier uur rijden hier is een kort ritje, en het brengt je vaak nog niet eens naar de andere kant van een staat. En dan behoren de zuidelijke staten nog niet eens tot de grootste van het land! Heel erg indrukwekkend! De omgeving hier is heel erg mooi, het heeft wat weg van Duitsland en Oostenrijk, maar dan veel meer uitgestrekt.

Nadat we Soline hadden uitgezwaaid op dinsdag, vertrokken Naomi, Theresa en ik voor ons eigen avontuur. Onze eerste bestemming was Atlanta, maar op de weg hier naartoe hebben we een bezoekje gebracht aan Birmingham, Alabama. Birmingham is niet de hoofdstad van Alabama, maar het is wel één van de grotere steden. Eenmaal in Birmingham aangekomen hebben we even rondgelopen door het centrum van de stad, waar veel kantoren zijn gevestigd. Desondanks vonden we de stad wel mooi, er was veel groen aanwezig en een paar mooie gebouwen. We zijn die avond uit eten geweest in een barbecue restaurant met de nicht van Theresa, want die woont in Birmingham. Nadat onze buikjes goed gevuld waren, vervolgden we onze rit naar Atlanta. Het was nog wel even zoeken naar een goed hotel. We waren nogal last minute met boeken want het was inmiddels al erg laat, vooral doordat het een uur later is in de staat Georgia dan in Mississippi en Alabama. Uiteindelijk kwamen we terecht in een Days Inn (waar we nu overigens weer slapen in Nashville), wat helemaal prima was!

De volgende ochtend gingen we naar downtown Atlanta, en als eerste bezochten we het Centennial Olympic Parc, wat is gemaakt toen de Olympische Zomerspelen van 1996 in Atlanta werden gehouden. Dit park was mooi met vlaggen van alle landen die hebben meegedaan met de Zomerspelen en een grote fontein. Naast het park zijn de World of Coca-Cola en de CNN studio’s gevestigd, en we hebben deze twee attracties bezocht! We gingen eerst naar de World of Coca-Cola, dat is gevestigd in Atlanta omdat dit de stad is waar Coca-Cola vandaan komt. Het was interessant om de geschiedenis van Coca-Cola te zien in dit museum, en bovendien kun je in het museum 60 Coca-Cola producten proeven! Dat was eerst wel leuk, maar na zo’n 20 keer proberen begon ik al aardig misselijk te worden haha… Vervolgens gingen we naar de CNN studio’s, wat ik erg bijzonder vond, aangezien CNN ’s werelds meest bekeken televisiestation is! Het gebouw waar CNN is gevestigd is heel erg groot en imposant, en het was supercool om de mensen die er werken echt aan het werk te zien tijdens de rondleiding. (We konden alles bekijken vanachter een glazen ruit, dus de mensen die aan het werk zijn werden niet afgeleid hihi.)

Vandaag zijn we naar de Martin Luther King Jr. Memorial Site geweest, wat erg indrukwekkend was. In een paar weken tijd heb ik zowel de plek gezien waar Martin Luther King is overleden (in Memphis), als waar hij is geboren! M.L. King is dus geboren in Atlanta, en zijn geboortehuis is tegenwoordig open voor rondleidingen, maar helaas was het niet mogelijk om een tour te doen voor het einde van de middag, dus dat moesten we overslaan. Behalve de rondleiding is er ook een soort museum opgezet, waarin de geschiedenis van M.L. King is tentoongesteld en waar we ook een film konden zien over zijn leven en zijn acties. Bovendien zijn M.L. King en zijn vrouw begraven op deze plek, dus dat vond ik ook wel een bijzonder idee. Nadat we dit memorial hadden bezocht, hebben we geluncht bij Cracker Barrel, een restaurantketen waar je typisch Amerikaans kan eten (hashbrowns, mashed potaties, fried chicken, biscuits, etc.), en vervolgens was het al weer tijd om Atlanta te verlaten om naar Nashville te gaan! En daar zijn we dus nu. :) We zijn net ingecheckt in onze hotelkamer, en we gaan zo erop uit om eten te zoeken. We gaan waarschijnlijk eten afhalen bij een Grieks restaurant, hopelijk wordt dat lekker haha!

Tot de volgende keer weer!
Liefs Annabelle

• 16 Mei 2014 - 11:49

Tamara:

Gaaf zeg! Have fun & enjoy every minute :)

• 18 Mei 2014 - 10:07

Oma Beus:

hallo annabelle,

hier even een groet van mij; later volgt er een langere mail

enjoy yourself very well, hé !!!