Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun...

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

11 April 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallo allemaal,

De tijd vliegt hier, echt... Ik ben best wel verdrietig want over vier weken zit het semester erop! Ik kan het niet echt geloven, het is allemaal zo snel gegaan en ik ben zo gewend aan mijn leventje hier nu. Maargoed, all good things come to an end, en dus ook dit! Gelukkig ga ik alleen nog lang niet weg uit Amerika! Mijn grote reis na het semester begint steeds meer vorm te krijgen, geweldig! Als het semester over is, ga ik eerst nog ruim twee weken leuke dingen doen met de mensen van hier, dat is wel een mooie manier om alles af te sluiten. :) Vervolgens ga ik eind mei naar Seattle toe, waar ik een paar dagen zal blijven. Vanaf daar ga ik een georganiseerde tour doen met TrekAmerica, waar ik echt ontzettend naar uit kijk! De tour begint dus in Seattle en zal eindigen in Los Angeles. Onderweg ga ik Yellowstone NP, Arches NP, Monument Valley, Zion NP, Grand Canyon NP en Las Vegas bezoeken, dus dat belooft heel veel goeds!! Ik zal nog een paar dagen in Los Angeles blijven nadat de tour eindigt, en daarna ga ik nog een volle week naar New York City, waar ik ook echt ontzettend naar uit kijk!

Maarja, dat is dus pas over anderhalve maand! Ik zal eerst even een update geven van de afgelopen weken hier. Het dagelijkse leventje gaat hier nog lekker z'n gangetje. Ik krijg het wel wat drukker nu, want de komende weken moet ik drie papers inleveren en ik heb ook nog een aantal toetsen voordat de echte toetsweek begint over bijna drie weken. Het wordt inmiddels steeds warmer hier, maar echt heel lekker is het niet. Het is heel erg benauwd, omdat het zo vochtig is. Er zijn ook regelmatig hele hevige regen/onweersbuien, dus dat is wat minder. (Zeker voor iemand die bang is voor onweer zoals ik haha.) Als je daarin loopt ben je binnen een minuut doorweekt alsof je onder de douche hebt gestaan, zo hard regent het. De straten overstromen dan ook echt, het lijkt wel een rivier! Echt heel extreem dus haha.

Vorige week was een drukke week. Ik had namelijk een deadline voor een paper en drie toetsen op dezelfde dag! (Hoe verzinnen die docenten het, haha.) Gelukkig zijn alle toetsen goed gegaan, dus dat is fijn! Die avond had ik ook nog iets anders te doen, namelijk de 5k Glow Run. Soline en ik zijn nog steeds aan het trainen met hardlopen, en het is heel erg cool om te zien dat het steeds beter gaat! De 5k Glow Run was op de campus, en we moesten dus vijf kilometer hardlopen. Het was heel erg leuk om te doen, omdat we met een grote groep meededen. We hadden allemaal felle kleren aan en een soort fluoriserende crème op onze huid dus we waren echt helemaal 'glow in the dark'! Bovendien was ik extra blij, omdat het doel van Soline en mij was om te finishen binnen een half uur, en dat is gelukt!! Als iemand me dit een half jaar geleden zou hebben verteld, zou ik dit nooooit geloofd hebben haha! Over twee weken is er een andere 5k in Hattiesburg, dus daar gaan we ook aan mee doen. Natuurlijk willen we dan wel onze tijd verbeteren, dus hopelijk lukt dat!

Afgelopen weekend ben ik naar een banquet geweest, wat erg leuk en interessant was! Ik ging daarheen met Eric (hij is Duits maar woont hier al vier jaar omdat hij zijn complete studie hier doet) en het was georganiseerd door zijn business fraternity. Het was heel leuk om mee te maken. Eerst hadden we een diner en daarna gingen er mensen speechen ed. Het was best wel fancy, maar tegelijkertijd ook wel casual, dus ik voelde me wel op me gemak gelukkig! Later diezelfde avond gingen we naar een feest van zijn social fraternity ergens in een club downtown. Een fraternity is dus eigenlijk een studentenvereniging, maar alleen voor mannen. Er zijn ook studentenverenigingen voor vrouwen, dat zijn de zogenoemde sororities. Maargoed, Eric's fraternity en nog een andere fraternity hadden dus een rapper ingehuurd, Mike Jones. Nou had ik nog nooit van hem gehoord, maar hier is hij best wel beroemd! Dat was dus echt wel lachen, maar ik moet zeggen dat zijn muziek mij niet echt aansprak. Maar desondanks was het natuurlijk wel heel leuk om mee te maken, en ik heb dus alweer zomaar een artiest gezien, zonder ervoor te betalen! Die avond heb ik trouwens nog een geweldige ervaring gehad: ik heb namelijk mijn eerste ritje gehad in een knalgele schoolbus!! Overdag vervoeren die bussen dus kinderen, maar 's avonds en 's nachts in de weekenden rijden die bussen rond om dronken Amerikaanse studenten op te halen en thuis te brengen. Laten we het er op houden dat het een erg bijzondere belevenis was... Hahaha

Deze week was er een international food fair op de campus. Het leuke is dat ik dus al wist wat dat inhoudt, omdat dit ook twee keer per jaar wordt georganiseerd op de Haagse Hogeschool! Ik ga er altijd heen, omdat mensen uit alle delen van de wereld eten maken en dat kun je dan dus proeven. (Heel erg fijn voor iemand die van lekker eten houdt hihi.) De avond voor ervoor ben ik met Soline, Manu en Etienne naar Céline's huis gegaan om haar te helpen met voorbereidingen. Dat was erg gezellig en de volgende dag kon ik natuurlijk het resultaat proeven tijdens de food fair. :) En nu heb ik dus alweer weekend! Vandaag ben ik een beetje schooldingen aan het doen, maar ik denk dat ik zo maar naar buiten ga om nog eventjes in de zon te zitten. Morgen ga ik naar een tenniswedstrijd en daarna ga ik met de andere internationals praten over wat we precies gaan doen na het semester, want we moeten toch wel een beetje iets gaan plannen! Vanavond en morgenavond heb ik een feestje, dus dat is ook weer leuk.

Trouwens! Manu maakt filmpjes die hij daarna op YouTube zet. Het geeft denk ik wel een beetje een beeld van hoe het is hier, dus ik zou zeggen: kijken maar! :) Dit is de link van zo'n filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=lwHpHwlm22k&feature=share

Y'all have a good one!
Liefs Annabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8351

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: