Eerste toets, gezellig weekend en… marathon?! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Eerste toets, gezellig weekend en… marathon?! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Eerste toets, gezellig weekend en… marathon?!

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

11 Februari 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallootjes!

How y’all doin’?!
Deze vraag krijg je hier voordurend. In Nederland vraag je alleen aan mensen hoe het gaat als je ze kent, hier is dat de standaard begroeting. Ik moest er wel aan wennen zelf, maar ik merk dat je zo’n gewoonte heel erg gemakkelijk overneemt! Het is inmiddels al weer een week geleden dat ik een verhaal heb geschreven hier. De weken vliegen echt voorbij! (Helaas)

Vorige week heb ik mijn eerste toets gehad! En… *tromgeroffel* ik heb een 10 gehaald! Hahaha wie had dat gedacht, dat ik ooit nog is een 10 zou halen in mijn leven na de middelbare school! Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat de toets niet echt moeilijk was, maar toch! De toets was afgelopen donderdag, dus alweer de laatste dag van mijn ‘schoolweek’.

Afgelopen weekend was echt een heel erg geslaagd weekend. Omdat ik heel erg moe was heb ik zaterdag lekker lang geslapen, waarna ik wat sushi had gehaald voor mijn lunch, om dat vervolgens op te eten terwijl ik ging skypen met het thuisfront waar een feestje aan de gang was voor mijn moeders verjaardag! Super leuk dat ik heb kunnen skypen met iedereen!! :) En nogmaals gefeliciteerd mam! Vervolgens ben ik naar de bibliotheek gegaan om te studeren. Die avond hadden we een feestje en ik had er echt heel veel zin in! Het feestje was bij Manu (uit Frankrijk) en Etienne (uit Duitsland en half Frans) thuis, zij wonen dus in een appartement naast de campus, echt zo ideaal. Het was echt een heel gezellig feestje, met alle internationals en een hoop andere mensen die ik nog niet kende! De reden voor het feestje was heel erg cool. Afgelopen zaterdag hadden Manu, Etienne en Raúl (uit Spanje) meegedaan met de Mississippi River Marathon. Onwijs stoer!! Eigenlijk waren ze dus wel heel moe natuurlijk, maar dat mocht de pret niet drukken!!

Zondag was ook echt een superleuke dag. Het weer was echt heerlijk gisteren! Samen met Theresa (Amerikaans huisgenootje van Soline), Naomi (uit Duitsland) en Raúl gingen we eerst even shoppen bij Walmart om de nodige boodschapjes te halen. Daarna gingen we naar een plek waar ik al heen wil sinds mijn dag van aankomst, omdat Theresa het er al de eerste avond over had gehad: de Krispy Kreme Doughnut Store! De donuts daar zijn zó lekker… En echt super slecht natuurlijk, hahaha! Maar dat maakte niet uit, wij waren onwijs blij dat we er waren! Het grappige is dat je dus in de winkel kan zien hoe ze de donuts maken, en als er net verse donuts klaar zijn dan gaat er buiten een licht knipperen, dus auto’s die voorbij komen kunnen dat zien. Geniaal! Ze hadden echt heel veel soorten donuts, dus het was nog even een drama om wat uit te kiezen natuurlijk. De mensen die niet mee waren wilden ook wel graag donuts hebben, dus uiteindelijk liepen we de winkel uit met 36(!!) donuts! Die middag gingen we met z’n allen naar de bibliotheek om te studeren en natuurlijk om donuts te eten. Op die manier is studeren helemaal niet meer zo erg haha!

Voor mijn gevoel moet ik nu wel echt weer even goed sporten haha. Vandaag ben ik alweer begonnen, Soline en ik hebben nu een schema voor iedere week. We gaan hardlopen op maandag en vrijdag, en zwemmen op woensdag. De jongens willen heel erg graag dat wij ook gaan hardlopen, zodat als er een volgende marathon is, wij mee kunnen doen… (Nu hoor ik jullie denken: jaaahoor, Annabelle die een marathon gaat lopen!!!) Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Manu wordt mijn coach de komende maanden, en Etienne wordt Soline’s coach. Gelukkig is Soline ook niks gewend qua hardlopen, dus ik ben niet de slechtste haha! Vandaag kwamen we er zelfs achter dat we best wel op hetzelfde niveau zitten qua tempo enzo. We hebben ons nog niet ingeschreven voor een marathon (we gaan sowieso geen hele marathon doen, maar misschien een halve), dat is nog een beetje voorbarig, maar het idee is in ieder geval goed en op deze manier is sporten ook leuker natuurlijk!

Dan nog een leuk nieuwtje. Aankomend weekend ga ik een weekendje weg, naar Biloxi. Dat is een plaats aan de kust van Mississippi. Ik ga daarheen samen met Caroline (zij is Frans en woont hier al drie jaar, helemaal ver-Amerikaanst dus) en Isabel, en we gaan logeren bij Amerikaanse vrienden van Caroline. En… Op vrijdagavond ga ik naar het concert van Gavin DeGraw!! Tijdens mijn tienerjaren heb ik zijn muziek zoooveel geluisterd, dus ik vind het superleuk om hem een keer in het echt te gaan zien! En het beste deel is: Caroline heeft gratis kaartjes geregeld voor ons, omdat ze dus ook iemand kent die werkt waar hij gaat optreden! Geweldig toch!! En als het goed is wordt het komend weekend mooi weer, dus dat wordt helemaal top!

Ik ga nu avondeten, gek idee is dat, als ik bedenk dat de meeste mensen die dit gaan lezen op dit moment lekker liggen te slapen…

Tot de volgende keer!
Liefs Annabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 8353

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: