Walmart@night, tornado alarm en de laatste loodjes - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Walmart@night, tornado alarm en de laatste loodjes - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Walmart@night, tornado alarm en de laatste loodjes

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallo allemaal,

Het is hier inmiddels op en top zomer! Wat een heerlijk weer zeg, het is 30 graden en volop zon, het lijkt wel alsof ik op vakantie ben! Alleen… Helaas bestaan dit weekend en komende week voornamelijk uit studeren. Aankomende week is finals week en dat betekent dus dat het er bijna op zit hier op de University of Southern Mississippi! Al mijn papers zijn inmiddels ingeleverd, ik heb al één final erop zitten en ik moet er nog drie doen deze week. De bibliotheek en de Starbucks zijn sinds vorige week 24 uur per dag open, dus tijd genoeg om te studeren daar! (Niet dat ik de hele nacht in de bibliotheek zit, maar het idee dat het wel mogelijk is, is leuk haha!)

De VS is natuurlijk wel het land van het 24/7 open concept, en dus zijn er ook veel winkels open zowel dag en nacht. Al een tijdje wilden Raúl en ik heel graag naar Walmart in de nacht, gewoon om te zien hoe dat is! Als we dat vertelden aan Amerikanen moesten ze heel erg lachen, omdat we volgens hen echt een stel toeristen zijn. (Wat eigenlijk ook wel zo is natuurlijk, hahaha.) Maargoed, afgelopen week had Theresa zich opgeofferd om gezellig mee te gaan naar Walmart. Op zondagavond zijn we eerst in de bibliotheek geweest tot half één, en toen vertrokken we naar Walmart. Ik verwachtte best wel gekke mensen te zien daar, omdat normaal gesproken de meeste mensen wel slapen op dat late tijdstip. Het viel uiteindelijk best nog wel mee, op de paar mensen die rondliepen in hun pyjama (jaja haha) na was er eigenlijk niets bijzonders te zien! Beetje een tegenvaller dus, maar ach we kunnen nu wel zeggen dat we boodschappen hebben gedaan midden in de nacht, en bovendien hebben we wel heel erg gelachen haha!

Aan het begin van vorige week was het weer super onstuimig hier. Het is nu prachtig, maar een week geleden was er een heel erg groot risico op tornado’s. Op maandagavond ging het al heel erg tekeer met regen en onweer en wind, en op dinsdag had men voorspeld dat het nog een stuk erger zou worden. Om deze reden werd vanaf het middaguur de gehele campus gesloten. Dit is best wel extreem, dus ik was best wel bang dat er echt iets naars zou gebeuren. Gelukkig viel het mee uiteindelijk, en hebben we geen tornado gehad. Het was wel erg vervelend dat alles was gesloten op de uni, maar ik ben wel blij dat ze geen enkel risico nemen! Afgelopen jaar is Hattiesburg wel getroffen door een tornado, en veel gebouwen zijn nog steeds helemaal vernietigd hierdoor. Andere steden in Mississippi zijn wel getroffen door de tornado afgelopen week, en er zijn ook best veel doden gevallen… Wij hebben dus maar geluk gehad hier!

Voor de rest heb ik afgelopen week niet erg veel gedaan, ik ben voornamelijk bezig geweest met dingetjes doen voor school. Gisteren was mijn relaxdag. In de middag was er een pool party/barbecue georganiseerd door Céline voor alle exchange studenten en iedereen die we mee wilden brengen, en dat was erg leuk! In de avond ben ik uit eten geweest in een steakhouse met Eric en twee vrienden van hem, wat ook erg gezellig was. Ik had een lekkere steak uitgekozen met een salade erbij, en het smaakte heel erg goed! (In vergelijking met het vlees in de Fresh Food Company was deze steak echt geweldig!) Vervolgens zijn we 's avonds nog naar Soline’s zwembad geweest en hebben we marshmallows geroosterd boven de barbecue. Ook heb ik iets super lekkers gegeten voor de eerste keer: s’mores! Dat is echt zo geweldig, het bestaat uit een biscuitje, daarboven een stuk chocola, daarboven een gesmolten marshmallow en daarboven nog een biscuitje, echt super jammie! Helaas niet echt goed voor de lijn natuurlijk, maar ik ga zeker kijken of ik geschikte bescuits kan vinden als ik terug ben in Nederland zodat ik dit kan maken, hihi.

Het is een heel erg raar idee dat het nu écht bijna over is hier. Aanstaande zaterdag moet ik mijn dorm voorgoed verlaten, en dus zal ik komend weekend logeren bij Soline, Theresa en Naomi. Voor alles wat we doen, zeggen we nu telkens “oh dit is waarschijlijk de laatste keer”. Best wel deprimerend… Vorig weekend hadden we het laatste feestje in het appartement van Soline, Theresa en Naomi, en het was zeer geslaagd! Helaas kwam de politie wel twee keer langs vanwege geluidsoverlast, dus uiteindelijk verplaatste iedereen zich naar het zwembad om daar het feestje voort te zetten. Manu had zijn camera meegenomen om de avond vast te leggen, en het resultaat is weer een nieuwe video!! Dit is de link van de video:
https://www.youtube.com/watch?v=YgCLwP-lltY&list=UUg3oF1hQOYlwyw7vs4K49cQ

Komende week zal een rare week worden, maar over negen dagen begint het rondreizen, dus daar kan ik gelukkig wel naar uit kijken! Voordat ik naar het westen vertrek, ga ik eerst nog een roadtrip doen met Theresa en Naomi. Daarover vertel ik de volgende keer meer… Voor nu ben ik uitgeschreven!

Bye bye!
Liefs Annabelle

Ps. Op de campus stikt het van de eekhoorntjes die altijd overal heen en weer rennen en in de bomen klimmen, maar toen ik laatst rustig op een bankje voor bibliotheek zat, zag ik een eekhoorn die bezig was met iets heel anders! Heerlijk genietend van een paar French fries, zat deze super dikke eekhoorn bovenop een prullenbak. Geniaal! (Zie op de foto hoe hij erbij zat... Haha!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabelle

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8339

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 25 Juni 2014

Semester in de USA!

Landen bezocht: