Weekend in the American city of music: Memphis! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Weekend in the American city of music: Memphis! - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Weekend in the American city of music: Memphis!

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

21 April 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend ben ik in maar liefst twee nieuwe staten geweest! Nou heb ik natuurlijk niet deze staten in hun geheel gezien, maar toch, het idee is leuk! Ik heb voet gezet in de staat Arkansas, en ik heb het weekend doorgebracht in de stad van de muziek: Memphis, Tennessee! Bij Memphis dacht ik maar aan één ding voordat ik er was geweest, namelijk Elvis Presley. Maar dit weekend heb ik ontdekt dat Memphis nog veel meer is dan dat, en dat het echt een superleuke stad is!

Op vrijdagochtend vertrokken Soline, Manu, Etienne en ik richting Memphis. Vanaf Hattiesburg is het zo’n vijf uur rijden, dus dat was een aardig lange rit. Eenmaal aangekomen in Memphis wilden we eerst even langs gaan bij Graceland, het huis van Elvis Presley en waar hij ook begraven is. We besloten om niet daadwerkelijk naar binnen te gaan, maar we hebben wel voor de muur van zijn huis gestaan, die is vol gekladderd met liefdesverklaringen en aanbiddingen. Ook hebben we even een kijkje genomen in alle souvenirshops, om vervolgens onze weg te vervolgen naar ons verblijf voor het weekend. Via de website van Airbnb hadden we een erg mooi huis gevonden waar we dus gingen logeren. Het huis was in een hele mooie buurt, het was wel duidelijk dat hier de rijkere inwoners van Memphis wonen. Het huis was heel erg mooi ingericht en had een supergrote tuin met daarin zelfs een hottub. Kortom, perfect!

Vrijdagavond zijn we uit eten geweest in een restaurant met typische gerechten van Memphis en omgeving. Dat wil zeggen: allerlei soorten vlees van de barbecue. We hadden allemaal veel honger, en het eten was heerlijk! Na het eten zijn we nog naar een bar geweest vlakbij ons huis, wat erg leuk was want hier waren geen toeristen. Die avond hebben we het rustig aan gedaan, want we hadden een vol programma opgezet voor zaterdag. Toen we zaterdagochtend wakker werden, was er een lekker ontbijtje voor ons klaar gemaakt door onze hosts. Dat waren drie jonge mannen die samen in dit huis wonen. Na ons onbijt in de ochtendzon was het tijd om Memphis te gaan ontdekken!

We begonnen in het Rock 'n' Soul Museum, waar de hele geschiedenis van de muziek in Memphis wordt tentoongesteld en uitgelegd. Heel erg leuk om te zien! Vervolgens zijn we naar de Sun Studio geweest, dit is de studio waar Elvis Presley is ontdekt en waar veel grote artiesten hun muziek hebben opgenomen. Het was heel gaaf om daar binnen te zijn, in de ruimte waar Elvis daadwerkelijk zijn muziek heeft opgenomen. We hebben zelfs de ouderwetse microfoon mogen bewonderen die hij gebruikte. Na een muzikale ochtend, gingen we naar het Lorraine Motel. Dit is de plaats waar Martin Luther King is neergeschoten in 1968. Het was heel erg indrukwekkend om deze plek te zien. In het motel is het National Civil Rights Museum gevestigd, en dat hebben we dus ook bezocht. Nou weet ik al wel vrij veel over de geschiedenis van de slavernij, de burgeroorlog en de segregatie die zich heeft afgespeeld in de VS (mede dankzij mijn history course bij USM), maar toch was het wel heel erg indrukwekkend om dit allemaal samengevat te zien in dit mooie museum.

Al voordat we naar Memphis vertrokken, wilden we allevier heel graag de zonsondergang bij de Mississippi rivier zien. Onze hosts hadden ons de tip gegeven om naar het Madison Hotel te gaan, omdat er op het dak van dit hotel (op de 17e verdieping) een loungebar is, en het hotel vanaf daar echt een perfect uitzicht biedt. Nadat we het hotel hadden gevonden, wilden we eerst avondeten. We gingen naar een Canadees restaurant, maar eigenlijk was de menukaart gewoon zoals in alle andere restaurants, op een paar speciale gerechten na dan. Terwijl we rustig in het restaurant zaten, werd er ineens een immens grote hamburger uit de keuken naarbinnen gebracht. Wat bleek: een man uit Los Angeles was naar Memphis overgevlogen om deze belachelijk grote hamburger op te eten in minder dan een uur. Het was zo hilarisch, en zo op en top Amerikaans! Het was puur toeval dat we hier getuige van waren, dus dat was mooi meegenomen. Helaas heeft de beste man het alleen niet voor elkaar gekregen om de hamburger helemaal op te eten, dat is dus wel weer een beetje jammer.

Nadat we weer vol en voldaan waren, gingen we naar het Madison Hotel. En, onze hosts hadden niets teveel gezegd. Het uitzicht was er werkelijk prachtig! We hebben genoten van de ondergaande zon onder het genot van een drankje. Toen het eenmaal donker was, verlieten we het hotel en gingen we naar Beale Street. Dit is de kleine en minder gekke variant van Bourbon Street in New Orleans. Het was superleuk in Beale Street, en we eindigden bij een straatconcert waar een band aan het optreden was. Het coole was dat de mensen op de straat helemaal losgingen op de muziek. Zoiets had ik nog nooit gezien bij een straatconcert, maar het was echt een gave ervaring!

Op zondag hebben we Mud Island bezocht, dat is een eiland in de Mississippi rivier. Op dit eiland is het Mississippi River Park gevestigd, waar de gehele Mississippi rivier is nagemaakt op schaal. Dit was echt heel erg leuk om te zien, omdat je aan de oevers van de rivier de steden kon zien die aan de rivier liggen, en in de rivier was exact nagemaakt hoe diep het was. Je mocht in de rivier lopen, dus dat hebben we natuurlijk wel gedaan! Het was heel leuk om in dit park rond te lopen, en vooral ook omdat het weer zo goed was! Tijdens het hele weekend was het weer echt perfect, daar hebben we dus veel geluk mee gehad! Na ons bezoek aan Mud Island was het tijd om naar huis te gaan, maar eerst zijn we nog even de staat Arkansas ingereden. De grens tussen de staten Tennessee en Arkansas is namelijk op de brug over de Mississippi rivier (op de foto is het "Welcome to Arkansas" bord te zien), dus we konden daar gemakkelijk even naar toe. In Arkansas hebben we een lunch bij een Taco Bell/KFC gegeten, om vervolgens terug naar huis te gaan in Hattiesburg!

Het weekend was echt heel erg geslaagd, Memphis is een superleuke stad, ik denk zelfs dat ik er wel zou kunnen wonen! Tijdens het weekend heeft Manu weer gefilmd, en het resultaat hiervan is weer te vinden op YouTube, dus ik zou zeggen, kijken maarrr via onderstaande link!:

Tot de volgende keer maar weer!