Casino’s, Gavin DeGraw en Mardi Gras parade - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu Casino’s, Gavin DeGraw en Mardi Gras parade - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Annabelle Gordeau - WaarBenJij.nu

Casino’s, Gavin DeGraw en Mardi Gras parade

Door: Annabelle

Blijf op de hoogte en volg Annabelle

17 Februari 2014 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Hello hello!

Een week na mijn vorige verhaal is het weer tijd voor een nieuw verhaal! Afgelopen weekend was de eerste keer dat ik Hattiesburg heb verlaten sinds ik hier ben aangekomen! Ik moet zeggen dat ik daar wel aan toe was. Het is hartstikke leuk hier, maar ik ben hier natuurlijk niet alleen maar om de campus, de shopping mall en Walmart te bewonderen! Daarom was ik heel blij toen Caroline mij en Isabel had uitgenodigd om een weekendje richting de kust te gaan. We hebben gelogeerd bij een vriend van de vriend van Caroline (Brad). We waren dus het hele weekend met z’n vijven, want Caroline’s vriend (Stephen) was er ook. Wat een culture shock had ik zeg!! Brad woont namelijk werkelijk in the middle of nowhere, wat een ruimte daar! Hij en zijn familie hebben echt een supergroot stuk land, inclusief een meer en bos. Het was zelfs zo ver van de bewoonde wereld dat mijn telefoon geen bereik had daar!

We vertrokken vrijdagmiddag richting het zuiden, op weg naar Brad’s huis. Die avond was het concert van Gavin DeGraw in Biloxi, en we moesten er om 19:00 uur zijn. Het concert was in een casino. Kennelijk hebben ze heel erg veel casino’s hier aan de kust! Ik keek werkelijk mijn ogen uit toen we binnen kwamen… Ik was nog nooit in een casino geweest, maar ik kan me echt niet voorstellen dat wat ik hier zag te vergelijken is met Holland Casino bijvoorbeeld. Het was zo groot, en zoveel herrie, en zoveel knipperende lichtjes van allerlei gokautomaten. Ik keek echt m’n ogen uit, want er zaten zoveel mensen te gokken! Sommigen zagen eruit alsof ze het casino al dagen niet uit waren geweest. Casino’s zijn 24 uur per dag geopend, bovendien is er geen klok aanwezig, mensen mogen binnen roken(!) en zolang je aan het gokken bent, kun je elk half uur een gratis drankje krijgen. Op die manier weten ze dus wel de mensen binnen te houden! Ik keek echt mijn ogen uit, en ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant triest en aan de andere kant lachwekkend tegelijk vond!

Het concert begon om 20:00 uur, maar de zaal was al eerder geopend. Caroline en ik hadden staanplaatsen, dus daar geldt: hoe eerder je er bent, des te beter zicht je hebt! Wij waren mooi op tijd dus we stonden echt dicht bij het podium! Zo gaaf! Ik vond het echt geweldig om Gavin DeGraw op te zien treden. Hij was zo goed, en hij maakte ook wat praatjes tussendoor, wat echt leuk was. Sommige nummers kon ik uit volle borst meezingen, maar de nummers van zijn nieuwe cd kende ik nog niet. Ik heb in ieder geval echt heel erg genoten van het concert!! Terwijl Caroline en ik bij het concert waren, waren Isabel, Stephen en Brad hun geluk aan het beproeven in het casino. Toen het concert was afgelopen hadden we allemaal ontzettend veel honger omdat we nog niet hadden avond gegeten. Dus, we gingen naar Waffle House! Ik wist al wel dat het een fast food restaurant zou zijn, maar toch viel het nogal tegen. Het eten was zó ongezond haha. Normaal gesproken weet je wel dat iets ongezond is, maar hier droop (het vet) er gewoon van af, iiieh!

Op zaterdag gingen we een beetje de omgeving verkennen. We gingen naar het strand (supermooi wit zand!!!) maar het waaide erg hard dus het was wel een beetje koud. Ook hebben we in een plaats waarvan ik de naam ben vergeten rondgedwaald en in allerlei boetiekjes gekeken, wat heel leuk was! Daarna gingen we nog even naar het casino, omdat de jongens weer wilden gokken. Ik heb met open mond zitten kijken hoe ze echt meer dan 100 dollar erdoorheen hebben gejast. Nee, gokken is niet aan mij besteed! Ik denk alleen maar: goh, dat geld wat nu weg is had je veel leuker kunnen besteden! Zaterdagavond was echt superleuk, de jongens gingen zelf hamburgers maken en die gingen ze grillen op de barbecue. Ook hadden ze een kampvuur gemaakt in het grasveld achter Brad’s huis, waar we de hele avond omheen hebben gezeten terwijl we aan het praten waren en marshmallows aten. We waren met z’n achten uiteindelijk, omdat er ook nog drie vrienden van Brad langskwamen. Omdat Brad’s huis zo ver weg is van de bewoonde wereld, kon je heel erg goed de sterren zien, supermooi!

Op zondag was de parade voor Mardi Gras. Ik had werkelijk geen idee wat ik kon verwachten, maar volgens Brad was dit een superkleine parade, en stelde het niks voor. Nou voor ons stelde het wel wat voor hoor! Het idee is dus dat verschillende wagens (floats) die helemaal zijn gebouwd en mooi gemaakt door mensen die op de wagen staan, in een stoet achter elkaar rondrijden, en terwijl je rondrijdt, is het de bedoeling dat je beads naar de mensen die aan de kant staan gooit. Beads zijn kralenkettingen in allerlei kleuren, maar vooral in geel, groen en paars, omdat de kleuren van Mardi Gras zijn. Ook al was deze parade kennelijk klein, ik heb echt mijn ogen uitgekeken! Er deden 20 wagens mee aan de parade, de ene was nog mooier dan de andere! Elke wagen had zijn eigen muziek en sommige mensen hadden de gekste creaties aan! Ik vond het echt geweldig om dit te zien, het voelde echt alsof ik een duik nam in een stukje cultuur van het Diepe Zuiden van de VS. Er stonden een hele hoop mensen langs de kant die allemaal aan het zwaaien waren om zo de aandacht te trekken en dus beads te krijgen. Het was heel grappig om te zien dat kennelijk iedereen zo’n auto met een laadbak heeft aan de achterkant, want die stonden allemaal aan de kant en mensen zaten en dansten erin. Het was echt heel bijzonder om mee te maken hoe een Mardi Gras parade eraan toe gaat, helemaal omdat ik dus in een wagen stond en zag hoe blij alle mensen aan de kant werden als je een kralenketting naar ze toe gooide. Al met al dus een super leuke ervaring! Het weer was ook echt heeeerlijk, mijn neus is zelfs een heel klein beetje verbrand haha.

Gisteravond zijn we weer thuis gekomen, moe maar voldaan. Vandaag heb ik een vrije dag, wat erg lekker is! Helaas moet ik vanmiddag even naar de dokter. Door al het hardlopen van afgelopen week (ik heb zelfs ongeveer 10 km gerend in ongeveer een uur op vrijdag, jaja!!) had ik een aantal blaren, en eentje is een beetje gaan ontsteken… Niet zo fijn dus! Maargoed, ik verwacht dat het snel weer over zal zijn, dus dan kan ik weer beginnen met hardlopen! Ook moet ik deze week weer even goed studeren, ik heb donderdag namelijk twee toetsen!

Tot de volgende keer maar weer!
Liefs Annabelle

• 10 Maart 2014 - 14:31

Tub:

Ahhhhhh Gavin droeg precies hetzelfde bij ons (of nouja, hij zal wel meerdere setjes hebben hahaha!).

HAVE FUN NOG IN MIAMIIII en ik spreek je sneeeeeeel!

Liefs xxxxx